בשר בתפריט: איך לשלב אותו בצורה נכונה?

בשר בתפריט: איך לשלב אותו בצורה נכונה?

למרות שקיימים לא מעט מיתוסים בנוגע לשילוב של בשר בתפריט, חשוב להבין כי לבשר יש חשיבות עצומה מבחינה בריאותית. כיצד תוכלו לשלב את הבשר בצורה נכונה ומזינה? אנחנו כאן עם כל הפרטים.

שילוב בשר בתפריט: כך תעשו זאת בצורה נכונה

בשנים האחרונות גוברים הקולות של הימנעות מצריכת בשר, הן בשל תחקירים אודות תעשיית הבשר והן בשל מיתוסים כגון מחשבה כי הבשר עתיר בשומן רווי המזיק לגוף. ההנחות הללו שגויות, וזאת בשל העובדה כי שורה של מחקרים שנערכו כאן בישראל כמו גם בעולם מצאו כי לצריכת בשר יש חשיבות עצומה מבחינה בריאותית, בעיקר בהקשר של רמות ברזל נמוכות המצויות אצל מבוגרים כמו גם ילדים שנמנעים מצריכה של בשר. נוסף לעובדה כי בבשר ישנם רכיבי תזונה חשובים כמו אבץ, ויטמינים וחלבון. חשוב לציין כי כיום ניתן לבצע רכישה של בשר איכותי עם אחוז שומן נמוך ביותר, בשר אדום נחשב למקור תזונתי מצוין בשל הריכוז הגבוה של הברזל והאבץ, ועל כן בתהליך של שילוב הבשר בתפריט רצוי לשים דגש על צריכת בשר טרי ואיכותי. בבואכם לבצע רכישה של בשר עדיף תמיד לרכוש דרך משווק בשר כמו של רשת "מעדני גורמה" שנחשבת לאחת הרשתות המובילות בתחום של שיווק בשר, לא רק בשל האיכות אלא גם בשל ההקפדה על תהליך ייצור קפדני שנועד להוביל לצריכה של כל אבות המזון באופן המשקף את המהפכה של עולם הבשר.

בשר בתפריט: איך לשלב אותו בצורה נכונה?

המלצות לשילוב בשר בתפריט

ההמלצה הגורפת היא לשלב בשר פעמיים בשבוע בתפריט כדי לשמור על אורח חיים בריא, כאשר עדיף לבחור בנתחים רזים כמו בשר אדום, בקר, קורנביף שאחוזי השומן שלהם נעים בין 3%-5%. אחת מארוחות הצהריים האהודות ביותר היא ללא ספק נתח של פסטרמה שנחשב לנתח בשר מצוין הן לצורך צריכה מוגברת של ברזל ואבץ אבל גם משביע מאוד.
ארוחת צהרים מצוינת נוספת היא קדרת בשר שמתאימה מאוד לימי החורף הקרים. שימו לב כי נתחים זקוקים לא פעם לזמן בישול ארוך ועל כן שילוב של קדירה ביחד עם סלט וירקות מהווה דרך מצוינת לשלב את הבשר בתפריט היומי, תוך שימת דגש על בחירה של נתחים טריים ולא מוקפאים, מאחר ונתח טרי הוא דל מאוד מבחינת המלח ובעבור רבים גם נחשב לטעים יותר מאשר נתח שעבר הקפאה. בכל שימוש בבשר העדיפו תמיד שלא להוסיף כמות גבוהה של שמן אלא העדיפו שמן זית שנחשב לבריא יותר. בתהליך עשיית הבשר חשוב להסיר את עודפי השומן הלבנים באמצעות סכין חדה וכן העדיפו באופן כללי בשיטות בישול ארוכות ולא באמצעות טיגון.

מתכונים קלים שאותם ניתן לשלב בתפריט

ברחבי הרשת ניתן לאתר בקלות מגוון עצום של מתכונים שבאמצעותם תוכלו לא רק לגוון את התפריט שלכם אלא גם להשתמש בסוגים שונים של בשר, דרך טכניקות בישול מתקדמות המוצגות באתרים אך גם ברשתות החברתיות דרך שפים ומובילי דעת קהל. אם אתם מתלבטים לגבי הדרך הטובה ביותר ניתן בהחלט לתאם פגישת ייעוץ עם תזונאית מטעם קופת החולים שלכם לטובת בניית תפריט מותאם, כך שתוכלו לשמור על סדר ומעקב. זכרו כי בסופו של דבר לצריכת בשר יש חשיבות עצומה מבחינה בריאותית בעבור ילדים ובעבור מבוגרים ועל כן גיוון התפריט והקפדה על צריכת בשר לפחות פעמיים בשבוע מהווה דרך מצוינת להזין את הגוף בברזל, סידן ומינרלים כמו גם ליצור אורח חיים בריא ומאוזן. בכך, תוכלו לשמור על בריאותכם.

סגירת תפריט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
נגישות