מתיחה במפשעה – איך מטפלים בזה?

מתיחה במפשעה – איך מטפלים בזה?

כאשר יש בעיה של מתיחה במפשעה, זה עלול לקרות מכמה וכמה סיבות.  אם בעבר היה נהוג לראות את הבעיה רק בקרב כדורגלנים, שהרי היום ניתן לראות אותה גם אצל אנשים שלא בהכרח עוסקים בספורט. אז כמה זמן דרושה מנוחה? האם יש צורך בטיפול פיזיותרפיסט קבוע? בכדי להבין על מה מדובר, להלן סקירה אודות הבעיה ומה שיכול לסייע בפתרונה.

האם באמת קוראים לזה מתיחה?

היכולת לשנות את אורכו והתכונה האלסטית של השריר היא למעשה הבעיה העיקרית ולכן, כאשר קיימת מוגבלות , זה נקרא גם מתיחה במפשעה. במצב הזה, נוצרים קרעים בדרגות שונות, הקרעים יכולים להיות בדרגה 1 – כאמור פגיעה בסיבים בודדים, או לחילופין קרעים בדרגה 2 בהם נקרעו כמה סיבי שריר. במצב של קרע דרגה שלוש, למעשה ניתן לראות קרע מלא לרוחבו של כל השריר וכך גם הפיכתו ל2 חלקים שונים. חשוב לציין כי המשמעות הקלינית כאן הינה חמורה יותר ביחס לדרגות 1 2 – מה שמופיע עם נפיחות קשה, אודם ורגישות מוגברת. כמו כן, יש מצבים בהם התנועה תשותק והכאבים עצמם יהיו חזקים מנשוא.

מה צריך לעשות במצב של מתיחה?

כפי שהבנתם, מתיחת מפשעה יכולה להתרחש בכל מיני שלבים ולכן, בכדי להוריד את הכאבים, יש שיקלו את מצבם באמצעות אתופאן – נוגד דלקת שלא מכיל סטרואידים ויכול למעשה להקל הן בכאב עצמו והן בנפיחות עצמה. חשוב לציין כי לצד לקיחת הכדור, צריך לנוח ועדיין, לאחר שתפוג השפעתו, מסתמן כי אין מנוס מתהליך שיקומי של השריר. התהליך השיקומי מטרתו להשיב לשריר את גמישותו כאמור, מתיחתו וכיווצו. את זמן המנוחה חשוב להתאים לפי חומרת המצב, כמו בכל דבר, מנוחה היא חלק בלתי נפרד מטיפול שמרני שיש לבצע. לאחר ייעוץ עם גורם מטפל כזה או אחר, חשוב שלא לחזור לפעילות רגילה ובפרט אם מדובר בכדורגלנים. אם כן, אם אתם נמנים בין מקצועות הספורט והכדורגל, חשוב לחזור לפעילות רגילה רק לאחר השבת טווח התנועה המלא. כמו כן,  רק לאחר שיופחת הכאב ובו זמנית תשוב הקואורדינציה והריצה ללא הכאב – רק אז יהיה ניתן לחזור לפעילות מלאה.

מתיחה במפשעה כדורגלנים

טיפול ראשוני במתיחת שריר 

בכדי לתקן את המצב ולהיפטר אחת ולתמיד מבעיה של מתיחת מפשעה, רצוי לנוח וכמה שיותר! כשלב הראשוני לכל דבר, מנוחה אכן יכולה לתרום ואף למזער את הנזקים העתידיים. באמצעות מנוחה ניתן אף לשמור על הרקמות וכך גם על גמישותן. דבר נוסף שאפשר לעשות הוא להניח קרח על המקום- זה מה שלמעשה יאפשר שליטה ויוריד נפיחות לאלתר. חשוב לציין! אין לשים קרח יותר מרבע שעה ולבצע פעולה זו אחת ליומיים בלבד. לצד זאת, חשוב להצטייד גם בתחבושת אלסטית  אשר תפחית את הנפיחות לאלתר.

רוצים לקבל עוד טיפים ומידע שיעניין אתכם? הצטרפו לניוזלטר שלנו

Life Spirit - מגזין לייף סטייל, משפחה, בריאות ועוד

סגירת תפריט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support