אימון אירובי VS אימון כוח: מה יותר בריא לגוף?

אימון אירובי VS אימון כוח: מה יותר בריא לגוף?

אימון אירובי משפר את תפקוד לב הריאה, לעומת אימון כוח אשר מאפשר לבנות מסת שריר. מדובר רק ביתרון אחד על פני שורה של יתרונות בכל הקשור לסוגי האימונים הללו, ואנחנו כאן בכדי להציג לכם את היתרונות והחסרונות של כל אחד – כך שתוכלו לקבל החלטה נכונה בעבורכם ובעבור הגוף שלכם.

אימון אירובי: מצוין בעבור שיפור תפקודי הלב והריאה כמו גם לצורך ירידה במשקל

אימון אירובי אשר נעשה בעצימות גבוהה יכול לשפר באופן ממשי את תפקוד מערכות הגוף: לב וריאה. הלב הוא למעשה שריר, ולכן כאשר מבצעים פעילות אירובית ניתן בהחלט לראות תוך זמן קצר כיצד אפילו עלייה במדרגות הופכת לקלה יותר. למעשה, כדאי להשתמש בנעלי ספורט אשר מאפשרות יציבות וגם בלימת זעזועים, וזאת בשל העובדה כי מדובר באימון אשר מתבצע לרוב בעצימות גבוהה אשר חושפת אתכם גם לפציעות, מאחר ומדובר בסוג פעילות אשר שם דגש על היכולת של השרירים לעבוד לאורך זמן. נוסף לכך, בזמן אימון אירובי הגוף מפריש אנדורפינים אשר גורמים למצב רוח מרומם, ולכן מדובר באימון מצוין אשר משפיע באופן משמעותי על התחושה האישית.

אימון אירובי VS אימון כוח מה יותר בריא לגוף

הפחתה במשקל באמצעות אימון אירובי

זאת ועוד, מאחר ומדובר בפעילות מאומצת אשר כוללת את הפעלת כל השרירים בגוף וכתוצאה מכך "שריפה" של פחמימות ושומנים ניתן להפחית במשקל ואף להעלות את מסת השריר. מחקרים מצאו כי פעילות אירובית תורמת לריכוז, מגבירה את מצב הרוח ואף תורמת מאוד לתחושה הכללית. עם זאת, פעילות אירובית מאומצת עלולה להוביל לפציעות ולעיתים להשבתה מוחלטת מפעילות ספורטיבית, וזאת בשל עצימות גבוהה מדי של פעילות אירובית. פעילות אירובית איננה מומלצת לכולם ובעיקר למי אשר סובל מבעיות בריאותיות, ולכן יש לבצע את הפעילות הזו בפיקוח ותוך שימת דגש על מנוחה וכן שימוש בציוד ספורט אשר יכול לסייע בעבור הימנעות מפציעות או נזקים.

אימון כוח: אפקטיבי לצורך בניית שריר

כאשר אנו מתבגרים, אנו מאבדים מסת שריר. ככל שמבצעים פעילות ספורטיבית אשר משלבת אימון כוח, ניתן לבנות את השריר ואף לשקם אותו, גם בגילאים צעירים. נוסף לכך, באמצעות אימון כוח ניתן להגביר את קצב חילוף החומרים, למנוע השמנה ואף לשפר את היציבות. בשונה מאימון אירובי, אימון כוח הוא אימון בהתאמה אישית אשר נעשה בהתאם למשקל גוף האדם, ולכן הוא מדויק יותר ואף מפחית את הסיכון לפציעות חמורות אשר עלולות להתרחש באימון אירובי.

שיפור הביצועים הספורטיביים באמצעות אימון כוח

מתאמנים אשר משלבים באימון שלהם אימון כוח מדווחים על שיפור הביצועים, לא רק בהיבט הפיזי אלא גם בהיבט הפסיכולוגי – בשל תחושת המסוגלות. עם זאת, אימון כוח אינו מסייע להפחתה במשקל, בשל הגברת מסת השריר לעומת שריפה של פחמימות.

רוצים לקבל עוד טיפים ומידע שיעניין אתכם? הצטרפו לניוזלטר שלנו

Life Spirit - מגזין לייף סטייל, משפחה, בריאות ועוד

סגירת תפריט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support